Veelgestelde Vragen

Algemene Vragen

Ik heb nog een vraag over 1 van jullie cursussen en wil graag even contact met jullie.

Dat kan altijd! Je kunt ons bellen op 06-53471062 of mailen naar info@leerlijnkinderopvang.nl. We helpen je graag verder!

Voldoet de IKK-Babyscholing die jullie aanbieden aan alle eisen van de wet IKK?

Ja, onze online cursus IKK Babyscholing voldoet aan alle gestelde eisen en is goedgekeurd door de FCB. Met het certificaat dat je behaalt na het afronden van de cursus voldoe jij (of voldoet jouw personeel) aan alle eisen omtrent de Babyscholing. Vanaf 2025 is het verplicht voor pedagogisch medewerkers die werken met 0 jarigen om een certificaat Babyscholing in bezit te hebben.

Hoe lang is het IKK Babyscholing certificaat geldig?

Het IKK Babyscholing certificaat blijft onbeperkt geldig en is niet gekoppeld aan je werkgever. Je kunt dus met dit IKK certificaat bij verschillende werkgevers op babygroepen werken.

Wat moet ik doen als ik de cursus niet meer wil afronden?

Als je een cursus niet meer wil afronden is het fijn als je dit ons even laat weten. Wij kunnen dan zorgen dat we je uit onze administratie halen en dat je van ons geen informatie meer ontvangt over de cursus.

Kan ik nog annuleren nadat ik een betaling heb gedaan?

Ja, je kunt nog tot 14 dagen annuleren nadat je een betaling hebt gedaan, tenzij je al begonnen bent met de cursus. Je hebt dan gebruik gemaakt van de cursus en dan is annuleren niet meer mogelijk. Voor ons uitgebreide annuleringsbeleid verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden, deze zijn te vinden onderaan deze pagina in de blauwe footer.

Hoe lang heb ik toegang tot de online leeromgeving?

Tenzij het nadrukkelijk anders staat beschreven op de cursuspagina, krijg je 1 jaar lang toegang tot jouw cursus. Dit jaar gaat in vanaf het moment dat je de inloggegevens hebt ontvangen. Na 1 jaar verloopt de toegang automatisch. Heb je je cursus niet kunnen afronden? Dan kun je tegen een gereduceerd tarief opnieuw toegang kopen. Ben je ziek, zwanger of is er een andere zwaarwegende reden waardoor je de cursus niet hebt kunnen volgen, dan kunnen we in overleg met jou kosteloos uitstel verlenen. Trek hiervoor wel op tijd (minimaal 2 maanden voor de einddatum) aan de bel, wanneer jij vermoed dat je de cursus niet op tijd kunt afronden.

Wat moet ik doen als ik denk dat ik door ziekte, zwangerschap of een andere zwaarwegende reden mijn cursus niet op tijd kan afronden?

Ben je ziek, zwanger of is er een andere zwaarwegende reden waardoor je de cursus niet hebt kunnen volgen, dan kunnen we in overleg met jou kosteloos uitstel verlenen. Trek hiervoor wel op tijd (minimaal 2 maanden voor de einddatum) aan de bel, wanneer jij vermoed dat je de cursus niet op tijd kunt afronden. We kunnen dan in overleg met jou bepalen hoe lang je uitstel nodig hebt. Daar doen we niet moeilijk over.

Ik zit al in de online leeromgeving en heb een inhoudelijke vraag voor 1 van de orthopedagogen. Hoe kan ik deze vraag het beste stellen?

In de online leeromgeving kun je rechtsbovenin een berichtje sturen. Dit bericht komt terecht bij 1 van onze orthopedagogen. Zij reageren binnen 5 werkdagen op je inhoudelijke vraag.

Ik zit al in de online leeromgeving en heb een technische vraag. Wat moet ik doen?

Voor technische vragen kun je het beste een e-mail sturen naar info@leerlijnkinderopvang.nl. Wij reageren uiterlijk binnen 2 werkdagen, maar meestal al dezelfde dag, op jouw technische vraag en helpen je daar graag verder mee.


Vragen over het abonnement

Wat is het verschil tussen een abonnement en jullie losse cursussen?

Onze losse cursussen zijn super geschikt voor het individueel scholen van pedagogisch medewerkers. Ben je op zoek naar een training over een specifiek onderwerp, dan kun je met een losse cursus 1 of enkele medewerkers heel voordelig scholen op dit onderwerp. Met een abonnement kun je beter inspelen op de scholingsbehoeften van grotere groepen medewerkers, of wanneer je medewerkers graag over verschillende onderwerpen willen leren, op hun eigen tijd en tempo.

Hoe lang duurt het lidmaatschap bij een abonnement?

Je kunt zelf kiezen of je licenties aanschaft voor 1 jaar, voor 3 jaar of voor 5 jaar. In de tussentijd zijn de licenties niet opzegbaar, maar wel vrij op naam en dus overdraagbaar van de ene naar de andere medewerker, bijvoorbeeld in het geval van langdurige ziekte of bij ontslag.

Is de licentie die je krijgt bij een abonnement gebonden aan 1 medewerker of zijn deze vrij op naam?

Alle licenties worden gekoppeld aan individuele medewerkers. Op deze manier kunnen de medewerkers ook certificaten behalen op hun eigen naam. Gaat een medewerker uit dienst of is deze langdurig ziek? Dan kan de licentie kosteloos op naam van een andere medewerker worden gezet. Op dat moment kan de oorspronkelijke medewerker de licentie natuurlijk niet meer gebruiken. Wel is het altijd mogelijk om voor die medewerker een nieuwe licentie aan te vragen.

Hoe ziet de online leeromgeving eruit?

De online leeromgeving bestaat uit 25+ modules van 1 tot 3 uur. Alle modules zijn specifiek geschreven voor medewerkers in de kinderopvang en bespreken onderwerpen die voor hen relevant zijn. De leermodules zijn los te volgen maar er zijn grotere thema's waar meerdere leermodules onder vallen, waardoor er ook 'gestapeld' kan worden geleerd. Hierdoor kan een medewerker zich steeds meer specialiseren op een specifiek onderwerp. De leermodules bestaan uit het lezen van artikelen, het bekijken van video's en keynotes, het maken van opdrachten en het doen van kennisquizzes. Ze zijn afwisselend, makkelijk te volgen en super leerzaam.

Wat kost een abonnement?

Je kunt vrijblijvend een aanvraag doen voor een offerte. Wij zorgen ervoor dat je binnen 2 werkdagen de offerte krijgt met daarop de kosten voor het abonnement. Kies je voor een langere abonnementsduur, dan krijg je een flinke korting!

Wat gebeurt er als een medewerker ziek wordt of uit dienst gaat?

Alle licenties worden gekoppeld aan individuele medewerkers. Op deze manier kunnen de medewerkers ook certificaten behalen op hun eigen naam. Gaat een medewerker uit dienst of is deze langdurig ziek? Dan kan de licentie kosteloos op naam van een andere medewerker worden gezet. Op dat moment kan de oorspronkelijke medewerker de licentie natuurlijk niet meer gebruiken. Wel is het altijd mogelijk om voor die medewerker een nieuwe licentie aan te vragen.